Suomi-Kiina yhteistyö menestyksekkäästi esillä Pekingissä

CISSE 2014 messut ovat nyt onnellisesti takanapäin.  Active Life Village Oy, Digile (Kiina-Suomi ICT Alliancen koordinaattorina) ja suomalaiset kumppanit olivat esillä messuilla.  Yli 400 kävijää vieraili messuständillä toukokuun 4-6. päivä.  Suomen yritysvaltuuskunta, jonka vetäjänä toimi Orion Diagnostican toimitusjohtaja Jaakko Rissanen, sekä ministeri Paula Risikon virallinen valtuuskunta vierailivat myös osastolla ja ministeri esitteli suomalaisia yrityksiä.

kiinalaiselle kollegalleen, varapresidentti Xiaoli Fengille Kiinan ‘SOTE’ järjestöstä.
Mitä maksaa ja mistä saa?

Osallistumisella tavoiteltiin näkyvyyttä suomalaisille hyvinvointiteknologian tuotteille ja ratkaisuille ja mielestämme siinä onnistuttiin erinomaisesti.  Kiinalaiset messukävijät kyselivät tuotteiden hinnoista ja saatavuudesta ja heitä opastettiin kiinalaisten jakelijoiden puheille.  Yli 400 esitepakettia jaettiin näyttelyn aikana.

Ei vain teknologiaa – merikurkkujakin tarjolla

Messuilla oli edustettuna koko senioripalvelujen kirjo: 1) kiinteistökehitys- ja rakennusteollisuus 2) hoivakotiyritykset 3) laite/palveluyritykset ja neljäntenä muut hyvinvointituotteet kuten elintarvikkeet ja perinteinen kiinalainen lääketiede.  Kukin sektori vastasi noin neljäsosasta messuhallin pinta-alasta.  Kiinalaisen näkemyksen mukaan myös tee, merikurkut, tehosekoittimet ja pelastusveneet kuuluvat olennaisena osana senioripalveluihin.

Suomi harvojen joukossa

Yllättävää kyllä, paikalla ei ollut monia kansainvälisiä yrityksiä tai edes maita.  Australia, USA ja Suomi edustivat kansainvälisiä näytteilleasettajia ansiokkaasti.  Juha Lipiäisen mukaan “Messujen paras anti oli nähdä kokonaiskuva Kiinan ‘ikäteollisuudesta’ ja kuinka Kiinalla on hyvä ote ikäihmisten tarpeista ja niiden täyttämisestä.  Koko toimiala oli paikalla aina rakennusfirmoista terveysvaikutteisiin elintarvikkeisiin.  Kun tämä kokonaisnäkemys yhdistetään suomalaiseen hyvinvointiteknologiaosaamiseen, meillä voi olla hyvät mahdollisuudet menestykseen.  Ja kiitos kuuluu myös kaikille suomalaisille ja kiinalaisille kumppaneille.”

 

Videolla Dr. Liu Jianping esittelee Pekingin TV:ssä  mm. suomalaisten yritysten (Addoz ja Beddit) tuotteita.  Kiinan puhujat voivat samalla verestää taitojaan.

 

Tulossa:  Jyväskylän Asuntomessut heinäkuussa

Jyväskylän Asuntomessut ei kaipaa sen kummempia esittelyitä, onhan kyseessä jo 45. messutapahtuma, jonka tuntee 98% suomalaisista.  Active Life Village koordinoi ja toteuttaa sinne Liikenne- ja Viestintäministeriön sponsoroiman messuosaston, jossa teemana on koti ‘palvelualustana’ eli kuinka tulevaisuuden koti tukee ikääntymistä ja mitä uusia ratkaisuja koteihin on tarjolla.  Jos kesäsuunnitelmiisi kuuluu käynti messuilla, niin tule kurkkaamaan osastoamme Sisustus & Rakennus-hallissa.

suomi